so come on and hurt me

samedi, septembre 08, 2007

Havsutsikten.

Tjohoo. Helgen är här. Som jag har väntat. Jag har krupit fram i våra inglasade korridorer och uppför rulltrappor och snörvlat och harklat mig och väntat. Vi har flyttat, från grönt landskap, till rött. Numera sitter vi flashigt och ensamma och kan börja säga på riktigt att vi faktiskt sitter på "ekonomiavdelningen". Sedan kom chockbeskedet att prognoser och uppföljningar ska vara klara på två dagar. Två dagar eftersom jag är nerskickad till Linkeboda på konferens. MOI. Vad jag ska tillföra återstår att se. Jag är smånervig och har prestationsångest som alltid. Så jag har med mig trettielva pärmar hem som jag ska försöka sammanställa till något vettigt.

Fruktträdet och jag var uppe med tuppen imorse och springer runt lägenheten i våra mysbyxor. Gardiner ska hängas upp och strykas, kartonger gömmas undan och golv dammsugas. Här ska städas inför kvällen. Hoppas min hals kryar på sig. Snabbt. Lakritste?