so come on and hurt me

vendredi, septembre 02, 2005

Bokbytardagen

Att sälja/köpa begagnad kurslitteratur gör mig glad. Nu är jag snart proffs på området! Blir alltid lika glad när jag hittar någon som nappar på ett erbjudande, och nästan lika glad när jag själv hittar ett fördelaktigt erbjudande att dra nytta av. Ska leta upp mina gamla grammatikböcker och se vad de kostade i nypris, sedan ska jag hålla tummarna och skicka iväg ett nytt sälja-böcker-mail. Jag är otroligt billig! Alla som köper böcker av mig borde skratta sig lyckliga. En gång, för något år sedan, sålde jag en splitterny nationalekonomibok för 200 kr. Den var aldrig använd och inköpt för ~600. Hutlöst billigt, men så var jag närmast desperat att bli av med den också. Just för att den aldrig kommit till användning kändes det extra bittert att ha den stående i bokhyllan.

Men det där var ett extremfall. Annars går jag ner till 50% av nypriset ungefär. Något dyrare om böckerna är av nyaste upplagan samt i mycket fin kvalitet och billigare om det är åt andra hållet.

Stefan sade igår att jag inte skulle göra något som han inte skulle göra. Det gjorde jag inte heller. Ser du att jag har länkat till dig förresten? Hint, hint.

Nu ska jag ösa i mig lite frukost. Har skumma yoghurtar, fruktkrämer och mjukostar i kylskåpet sedan föräldrarnas besök. Känner mig stressad över att hinna äta upp allt. Först ska jag torka upp lite märgbensblod som Misha har lämnat på golvet i en stor pöl. Mums. Ser nästan ut som en avrättningsplats, fast i miniatyr.

Solen skiner idag. Jag pyser över av lycka.