so come on and hurt me

samedi, avril 21, 2007

Hur tänkte dom?

Telias nya pratande automatiska kundtjänst är dagens skämt.

Mycket lustig.


"Här får du själv tillfälle att beskriva ditt ärende. Säg vad ärendet gäller."

"Eh... Kabelbrott"

"Felanmälan fast telefoni, stämmer detta?"

"Ja."

"Var vänlig, svara Ja eller Nej, felanmälan fast telefoni stämmer detta?"

"Ja!"

"Var vänlig, svara Ja eller Nej"

"JAAAAAAAAAAAAAAA"

"Var vänlig, svara Ja eller Nej"

....

Inte ens jag sluddrar så förskräckligt att det blir svårt att särskilja ett JA från ett NEJ.

Och när jag sedan kommit så långt att jag får börja knappa in mina val istället, så möts jag av budskapet att kundtjänsten är stängd. Stängd! Efter att ja skrikit och knappat mig fram i en djungel den senaste kvarten. Kunde de inte ha sagt det i början?

Dagens irritationsmoment #75. Efter bananflugorna, den trasiga diskmaskinen och det störande skallebanget. Bananflugorna har jag gillrat en vinflaskfälla åt. Komsi.

1 Comments:

Blogger chespirito said...

Dom går alltid på vinflaskan. :) Städningen också, fast den är vi sämre på.


Ops, det där lät inte bra.

6:46 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home