so come on and hurt me

mercredi, janvier 25, 2006

I'll Tear You From the Ceiling

Kylan släppte sitt grepp om Linköping tillsist. Idag har solen strålat och vi närmar oss plusgrader med stormsteg. Äntligen!

Kompis I ringde och fick mig att byta ut min pluggdag mot en shoppingrunda. Trots att jag inte har pengar att "shoppa upp", och trots att jag vet att det kan tära rätt bra på psyket att shoppa runt med kompisar som har välbetalda jobb, kunde jag naturligtvis inte motstå att träffa kompis I. Så medan kompis I stod i provhytten med fem par jeans och tre läckra koftor, stod jag själv och fingrade på en mjuk reatopp för 49,90 som satt som smäck på min kropp. Enda felet var ju att jag inte behövde den där toppen. Inte egentligen. Fem hela gurkor var den värd, och fem gurkor kan jag leva på rätt länge. Så toppen fick hänga kvar på sin galge och vänta på ett par andra flinka, rikare, flickfingrar. När kompis I adderade ytterligare en tröja till sin kollektion blev det hela så bisarrt, våra perspektiv är så olika, att jag brast ut i gapskratt och gav henne en stor kram. Jag kan åtminstone vara glad för hennes skull.

2 Comments:

Blogger Ludde said...

Smäck! Och. Du. Köpte. Den. Inte.
SKANDAL.

8:19 PM

 
Blogger Sasha said...

My name is Spara.

8:09 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home