so come on and hurt me

vendredi, juin 23, 2006

Kram anonym

Här droppar jag namn och outar folk och fä till höger och vänster. I alla fall nästan. Spana tex in en Martin i elektronisk form dagen till ära. Hejdlöst fin bild måste jag säga.

Trevlig midsommar! Nästan nyss hemkommen från jobbet där tre olika kunder kommenterade mina jeans. Två positiva, en negativ: "Kan man köpa dem sådär eller har du skrubbat dem själv?" "Nej, de såg ut såhär när jag köpte dem". "Oj, oj, oj, ja där ser man". De positiva kommentatöserna skulle båda fram och känna och klämma. En av dem kände jag igen sedan tidigare. När jag berättade att jag köpt jeansen i Linköping blev hon eld och lågor och berättade att hon också bodde där. Och då mindes jag henne från förra året. Hon kommer in varje år och blommograferar tre röda rosor till en lärare på universitetet. Varje gång gör hon en stor affär av att inte lämna något namn på sitt Kram-meddelande eftersom hon vill "undvika missförstånd hos kollegor". "De får absolut INTE lämna blommorna innan de fått telefonkontakt med mottagaren, förstår du?" Och så ska hon alltid absolut skicka blommorna till ett hus på campus. Till lärarens kontor. Tre röda rosor, kram anonym. "Men han förstår vem de är ifrån," sade hon och log mot mej som för att understryka att kollegorna nog gör rätt i att sniffa något lurt med de där tre röda.

Nu vankas det byfest med sill, korv och kanske en vacker visa eller två. Min plan är att bjuda upp ett par myggsvärmar till dans.

6 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Jag vill oxå klämma! :=)

11:46 PM

 
Anonymous Anonyme said...

yup ya missed it again.. neva mind.. my exams r ova so im free.. for the summer anyways lol..im sure one also has a birthday soon no? iv done 2 much cyclin in the heat.. i need to chill for awhile =/ c ya around kiddo ;)

11:52 AM

 
Blogger Kaospatrullen said...

Men jag förstår inte! Varför i hela fridens skickar hon kram-blommor till en lärare? Är hon k ä r i honom?

/ett rävigt litet mongo

10:48 AM

 
Blogger Sasha said...

Hest: Hästar slutade jag ju leka med i lågstadiet. Nu är det rallybilar som gäller. Det kommer mera...

Kp: Happy birthday! So now that you're free for the summer, when are you coming over here? And tell me about cycling in the heat... I just came out of the shower.

Laskask: Ja, absolut! Hon är i alla fall i-m-p-o-n-e-r-a-d eftersom hon nu skickar blommor under stort hyschhysch år ut och år in. Eller kanske är hon bara lite störd och vill att någon ska _tro_ att hon har något fuffens för sig med en mäktig professor. What do I know laskask! Men jag vet att professorn hjälpte henne med en större uppsats för något år sedan. Fast jag skickar å andra sidan inte blommor till min magisteruppsatshandledare. Ny blogg? Skoj!

6:57 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Oj rallybilar? Där var jag verkligen ute och cyklade, hoppas att du kan förlåta mig? :)

Då är det nog bäst att jag skyndar mig att avbeställa ponnyn som du skulle få och skaffar fram en gammal rallybil av typ volvo amazon istället.

8:42 AM

 
Blogger Ludde said...

Vad är väl förlåt egentligen? Ett ord? Det ändrar ju inte hur man gjorde, eller vad man sade. Nej, det är inget att ha. Det ordet kastar vi i papperskorgen och byter mot något tuffare, något med attityd, kanske plastbarnpjäxa. Fast det ordet är ju tvetydigt, är det barnet som är av plast, eller pjäxan? Brukar man inte säga plastpappa? Har plastpappor plastbarn? Nej, det hela blir mest förvirrande. Nåja, förlåt går hursomhelst fetbort.

10:57 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home