so come on and hurt me

mercredi, septembre 27, 2006

Dags att Andas.

Jag tänker inte berätta vad jag haft för mig den senaste tiden. Jag tänker inte berätta. Åtminstone inte allt.

Men jag kan berätta att jag nyfiket följer BankMannens budgivningsprocess. Varje gång han får mäklarsms deppar han ihop och förklarar vad värdelöst livet är. Jag kommer aldrig få min fina lägenhet, säger han uppgivet. Du är för kräsen, påpekar jag och upplyser herr BankMan att det inte är det minsta synd om honom. På det svarar han småsurt att jag borde skaffa mig lite medlidande.

Jag kan också berätta att jag nu äntligen kokat min första kopp kaffe i Rs nya lägenhet. Den är fin. Ljus och nytapetserad. Enda nackdelen är att den inte har någon portkod. Så efter 20 funkar inte överraskningsbesök. Det är en ganska stor nackdel nu när jag tänker på det.

Tillsist kan jag berätta att jag handlade inredningsprylar med hjärtflickan och MC-tjejen. Jag suktade efter Rums fina brickor och röda muggar. Det är mycket rött på min önskelista nu. Hjärtflickan och MC-tjejen köpte massor av prylar till sina bostadsrätter. Jag är inte alls avundsjuk. Much. Men det är mycket lägenheter på gång nu. Vi tar farväl av studentlivet och slussas in i nästa lucka.

Något mer tänker jag inte berätta.

8 Comments:

Anonymous Anonyme said...

why is not telling?

11:40 AM

 
Blogger Sasha said...

Jag råkade uppdatera lite där.

11:46 AM

 
Anonymous Anonyme said...

det gjorde du minnsan. Jag var lite för snabb mao :) men du lämnar lite att önska .. expert på att hålla den otrevliga nyfikenheten igång

11:48 AM

 
Blogger Sasha said...

Den enda skillnaden nu mot tidigare är att jag i vanliga fall inte påpekar att jag lämnar saker ute. Jag har ju aldrig skrivit om allt, ett medvetet val såklart. Å andra sidan är exempelvis du extremt dålig på att blogga... så...

11:56 AM

 
Anonymous Anonyme said...

jag har inget emot vad du skriver eller inte skriver i din blogg .. tyckte bara det var lite kul :) själv föredrar jag nog att berätta om nån skulle råka fråga .. inte så bekväm med skrivandet som du vet

12:00 PM

 
Blogger Sasha said...

Vissa saker pratar jag helst inte om alls. Även om någon frågor. Jag behåller alldeles för mycket för mig själv och tycker det är jobbigt att dela med mig. Jag är en tragisk filur. Det finns en anledning till att Erika och Che stämplar mig som HEMLIG i tid och otid.

12:03 PM

 
Blogger Sasha said...

Det är ett uselt karaktärsdrag. Ofta.

12:05 PM

 
Anonymous Anonyme said...

klart man ska få va privat, och uselt karaktärsdrag är väll synd att kalla det .. men man kanske får va beredd på att väcka nyfikenhet hos folket omkring dig :)

12:37 PM

 

<< Home