so come on and hurt me

mercredi, novembre 08, 2006

214.

I några minuter varje morgon delar vi varandras liv. Mentalt checker jag av de andra passagerarna när jag kliver på bussen. Där sitter unga metroläsande tjejen, framför henne den tjocka 80-talstanten, där bakom är italienaren. Som vanligt sjunker jag ner bredvid italienaren och ger honom ett leende. Jag hann idag också, säger jag och pustar ut medan jag viftar liv i stela fingrar. Han nickar och önskar mig god morgon. Sedan sitter vi tysta tätt intill varandra. Några hållplatser senare kliver tobaksfarbrorn på, han som luktar som morfar. Precis som vanligt.

3 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Bussen inte går så ofta så det alltid är samma folk på? :) Bra ju, blir lite hemtrevligt att åka då.

10:09 PM

 
Blogger Ludde said...

Någon borde nog flytta till en mindre ort :-)

5:53 PM

 
Blogger Sasha said...

Varför?

5:31 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home