so come on and hurt me

samedi, septembre 03, 2005

Mr Cool

Det är ett sådant bestyr att shoppa! Förra helgen köpte jag tre tröjor och lite underkläder. En av tröjorna (den underbart mjuka) har jag redan lämnat tillbaka (och bytt mot en annan bör tilläggas), och underkläderna påminner mest om ett par sladdriga ubåtar. Situationen behövde åtgärdas. Så idag trampade jag morskt in på Lindex underklädsavdelning med stackars förvirrade Che i släptåg. Jag hatar Lindex.

Ubåtarna från förra veckan var i storlek S (36/38). 34 var slut. Barnavdelningen handlar jag helst inte kläder på, allra minst underkläder. My Little Pony-trosor funkade liksom när jag var 7 (jag hade en röd mjukisdräkt med My Little Pony-motiv när vi bodde i Afrika. Minns fortfarande hur jag hänfört tog till mig en amerikanskas uttal när hon läste på min tröja, därefter gick jag runt och sög på ordet 'peuni' i flera dagar). Men ubåtarna sitter förfärligt. Om jag ska kunna ha normala byxor, det vill säga sådana som inte når mig upp till axlarna, måste jag vika ner troskanten en dm. Det ser grymt läckert ut, trust me.

Men okej, S var slut, så jag har nu införskaffat XS trosor. Low cut. Kära nån. Alternativet var att köpa ett par i storlek 40, vilket inte kändes helt lockande. Helst vill jag slippa köpa trosor som når mig upp till naveln, det är helt enkelt inte särskilt snyggt. Å andra sidan lär jag inte kunna ha mina favvojeans till ett par trosor i XS som är low cuttade. Åtminstone inte när jag flänger runt på cykeln. Nej, hädanefter kommer jag tvingas anpassa byxval efter dagens underkläder. Men jag ska i och för sig inte uttala mig förrän jag faktiskt har invigt dem. Det kan ju funka alldeles utmärkt. Peppar peppar.

Edit: Hahah! De ser helt okej ut, vilken triumf.

2 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Förvirrad? Jag? Trams! Men, det är klart att dom sitter bra på dig. :)

2:48 PM

 
Blogger Sasha said...

che: Jag överdriver inte det minsta när jag kallar dem för ubåtar alltså.


Placebo: Nu blir det nog tyst på klädfronten ett bra tag framöver ;)

5:25 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home