so come on and hurt me

dimanche, septembre 25, 2005

Ring, ring

Det börjar krypa i mobil-köpar-nerverna.

Denna vill jag ha.
Eller denna men den ser inte ut att ha MMS? Hur kan den ha kamera och mp3-spelare men inte MMS?
T610:an funkar ju fint ännu, likaså partytelefonen, men nu vill jag liksom ha nåt nytt. Något ihopfällbart och höstigt. Måste bara skaffa mig ett jobb först.

Igår hamnade jag nästan i slagsmål. Eller okej, nu överdrev jag. Men jag hade kunnat hamna i slagsmål. Fast det slog mig först efteråt. R och jag kom nämligen på två killar med att sparka ner parkerade cyklar över vägen. Eftersom det finns många cyklar i studentkvarteren väsnades det en hel del och både jag och R blev tokilskna. När vi skrek efter dom att lägga av blev de skitskraja och kastade sig in genom en dörr för att komma undan. R reagerade snabbare än mig och dumpade cykeln för att kuta efter. Då först blev jag rädd. Akta så du inte blir nedslagen, skrek jag efter honom. Fast då var killarna lyckligtvis som uppslukade av jorden och porten var låst så R kom inte in. Men han tyckte att en av dem slunkit ut bakvägen och tokcyklade runt huset för att försöka genskjuta killen. Sedan övertygade han mig om att minst en av killarna låg och tryckte i buskarna bakom huset varpå jag fortsatte att gorma och tala om precis vad jag tyckte om deras meningslösa beteende. Då njuter jag lite. När jag liksom legitimt får skälla ut folk och känna att det är jag som har rätt.

Senare blev jag själv utskälld av några tjejer som anklagade mig för att ljuga. Du ljuuuuger, hickade de där de vinglade mitt ute i vägen, tre st på en cykel. Nej, sa jag, jag ska INTE ner på stan, jag ska svänga IN här eftersom jag BOR här. Antagligen ville de att jag skulle förbarma mig och ge en av dom lift ner på stan. Needless to say, att själv bli utskälld är inte alls lika roligt. Även om jag blir lite rebellisk då med.

Men främst så träffade jag massor med trevligt folk. Det var nog roligast. Folket. Det trevliga.

1 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Ja mms är ett måste ;) min spak på t610an är utsliten, skitsvårt att navigera med den, så får se hur långe till jag står ut med det

12:04 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home