so come on and hurt me

samedi, octobre 01, 2005

Instant Coffee

Efter moget övervägande kan jag härmedelst (blame Macbeth för mina ordval: ere, anon och pr'ythee my ass liksom) meddela att Gevalia Instant med en mjölkslurk är bland det godaste kaffe jag druckit. Någonsin. Så ikväll tar jag ett tårfyllt farväl av mitt Euroshopperbrygg och öppnar famnen - och kaffehyllan - för några förpackningar Gevalia Instant. Det får bli min nya vardagslyx.

Är helt snurrig i huvudet av allt Macbethläsande; bokstäverna som studsar framför mina ögon verkar ha blivit en permanent del av min tillvaro. Att läsa Macbeth är som att spela en tidig version av ett Final Fantasy-spel. Minus ömmande playstationtummar och neurosframkallande ambush-attacker förstås. När winampen plötsligt börjar spela Final Fantasy-musik förflyttas jag därför mentalt till en fackelupplyst borggård där jag i skramlande rustning drar mitt gigantiska svärd för att komma den grönhåriga prinsessan till undsättning. Främst är det då Final Fantasy VI som Macbeth kan associeras med. Terra, here I come! Det borde alltså vara obligatoriskt att lyssna på något Final Fantasy soundtrack (helst VI, VII eller X) vid all Macbethläsning. Punkt.