so come on and hurt me

lundi, septembre 26, 2005

Telefonförsäljare?

Telefonen ringer
Jag: Hallå?
Tystnad
Jag: Ja, hallå?
Någon på bruten svenska: Är det Che eller?
Jag - förvånad över att bli misstagen för man: Öh nej?
Någon: Ok, men är han hemma eller?
Jag: Nej, han är på jobbet.
Någon: Ok, är mamma där? (Eller eventuellt: Ok, är det mamma eller?)
Jag: Mamma? Va? Vilken mamma menar du?
Tystnad
Någon: Ja men vem pratar jag med?
Jag: Med mig, jag bor här.
Någon: Okej, men är du barn eller?
Jag: Barn? Haha, nej?
Tystnad
Jag: Hallå?
Någon: Ok men vem är du då?
Jag: Vem jag är? Jag sa ju det, jag bor här, en kompis till Che.
Någon: Är du frun eller?
Jag: Frun? Va?
Tystnad
Någon: Men när kommer Che hem då?
Jag: Ikväll när han slutat jobba.
Någon: Men när slutar han jobba då?
Jag: Jag vet inte riktigt, ikväll någon gång?
Någon: Hm.. men jag ringer efter sju då?
Jag: Öh.. jaha visst, gör du det
*klick*

Om människan hade presenterat sig på något sätt hade jag vetat om det var en tampongförsäljare, bilmekaniker, DN-anställd eller kanske Ches släkting. Men jag vet ju i alla fall att en ung tjej med en mycket stapplande svenska kommer ringa ikväll efter sju för att prata med Che. OK!

2 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Hoppas det var du som svarade igen ifall den ringde. Fortsätta ert givande samtal helt enkelt

7:37 PM

 
Blogger Sasha said...

Hon ringde aldrig igen! Så antingen var det en potentiell inbrottstjuv som ville ringa för att se om det var fritt fram att inbrotta, eller så blev den stackars tjejen så konfunderad och avskräckt av vårt samtal att hon inte vågade sig på ett nytt försök. Jag är helt övertygad om att det måste vara ett av dom alternativen.

4:58 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home