so come on and hurt me

lundi, décembre 12, 2005

Ernst & Jag

Ojoj, Ernst & Young måste verkligen älska mig så ofta som de skickar brev. Ingen har bedrivit en lika intensiv brevkampanj mot mig sedan jag i mellanstadiet flyttade tillbaka till Sverige och övergav vänner med löften om flitigt brevskriveri. Jag hör av mig igen på det nya året, bästa hälsningar, slutar det brev jag snubblade över idag. Jodu Ernst. Jag vill inte bli revisor. Eller finansiell rådgivare. Inte heller vill jag arbeta med företagsbeskattning, internrevision eller riskhantering. Helst vill jag inte arbeta med ekonomi överhuvudtaget. Likväl lär jag, om några månader, ligga på mina bara knän och gråta floder när Ernst vägrar ta sig en endaste liten titt på min ansökan. Men alltså, hur stor personalomsättning har Ernst & Young-företagen egentligen?

Lyckan total idag för utfattig studentska:

rabatt

40 kr rabatt på akademibokhandeln! Synd att jag vägrar köpa mer kurslitteratur.

6 Comments:

Anonymous Anonyme said...

kan du inte på nåt sätt omvandla rabatten att gälla pizza istället? Känns som en studentska skulle få ut mer av det :)

6:27 PM

 
Blogger Sasha said...

Det kan man tycka. Men du vet, Ernst har aldrig varit särskilt klok. Han försöker ju få mig att ta kontakt med dom liksom (jag och alla andra ekonomstuderande, men ändå). Ello ello. Men jag hade hellre tagit en ICA-pizza, den saken är ju klar.

10:09 PM

 
Blogger chespirito said...

Nu ska du inte vara för dum mot Ernst. Tänk på att det är han som håller koll på att jag sköter mitt jobb rätt och inte tricksar med pengarna. :)

8:14 AM

 
Anonymous Anonyme said...

De kanske har en skön Ballografpenna eller nåt du kan köpa för de 40:- istället? Inte dumt att ha sen när du ska till att skriva autografer.

9:16 AM

 
Blogger Sasha said...

Che, riiiight, stackars Ernst. Inget lätt liv han lever.

R, jag tänkte också på det där, men det står 40 kr rabatt på "kursböcker", vad räknas som kursböcker liksom? Kan jag köpa senaste Harry Potter under förevändning att jag ska använda den i en uppsats eller så? Men pennor borde inte funka alls. Snålt.

8:27 PM

 
Blogger chespirito said...

Jag skickade förresten en julklapp, en litn klurighet, till Ernst idag. Lite sent ute, men den kommer ju fram före jul iaf. Det gäller att hålla sig på god fot (märkligt uttryck) med Ernst.

5:45 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home