so come on and hurt me

jeudi, décembre 08, 2005

There's a Big Black Crow Sitting on My Window Ledge

Fina ord från amerikansk lärare idag efter sega presentationer: I'd take you for a native [English] speaker If I didn't know better. Jag höjer förvånat på ögonbrynet och gör mig redo att värja mig mot den kritik som jag vet måste följa på så vackra ord för att ta ner mig på jorden igen. Men, och här ser jag nästan dubbelt, ansträngande att stå kvar upprätt vid anstormande känslosvall, så säger människan: Ever considered becoming an interpreter? You could certainly do it. Helst vill jag ge henne en smackande kyss men sansar mig och inser att min svårkvästa tolkdröm gör sig bäst där den är, undangömd i ett mörkt skrymsle i ett rosa flickrum. Too late. Men fina ord ändå; de värmde.

3 Comments:

Anonymous Anonyme said...

grymt kul att få höra ju! särkilt när vädret är så grått ;) grattis

5:56 PM

 
Blogger chespirito said...

Det är inte alls för sent. Bara så du vet. Dessutom måste du någon gång inse att du är mycket duktigare än du tror. *veta*

(Ja, jag vet att du inte tycker om beröm, men det skiter jag i. Du får hämnas med att korrekturläsa mitt inlägg.)

7:36 AM

 
Blogger Sasha said...

Ja, jante är en luring att bossa över. Upp i närkamp med honom är det enda som funkar. Men det är svårt.

Tack för fina ord. Igen. Mycket fina ord idag.

10:10 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home