so come on and hurt me

jeudi, février 23, 2006

Sotlugg och linlugg

Vi samlar på oss turistbroschyrer, reklamblad och gratistidningar. "Den här då?" utbrister rödlätta damen bakom disken och viftar med en flyer för sportlov och ungdomsläger. "Nej tack" säger jag leende och påpekar att det var nästan tio år sedan jag som 15-åring tyckte det var aktuellt med ungdomsläger.

Och så undrar jag varför tanterna på systemet blänger?

För övrigt finns det numera en stol inne på Myrorna som bär mitt namn. På den har jag suttit och räknat sprickor i taket. Jag började med att memorera tvättråd och sortera böcker i alfabetisk ordning (det behövdes), men övergick alltså sedan till stolen. Inne på Myrorna finns ett helt blodomlopp av sprickor. Och uppenbarligen en väldig massa oemotståndliga tyger och dukar och gardiner och spets.


Image hosting by Photobucket

Sotlugg lämnar staden.