so come on and hurt me

lundi, mai 22, 2006

Amazing! - Årets obligatoriska Eurovisionsinlägg


Visst var det skönt att grekerna valt en programledare med engelska som sitt modersmål (hur nu det går ihop - hon kanske använder sin engelska väldigt sällan?), särskilt som hon var så underhållande att lyssna på. Redan under kvalomgången störde jag mig på att hon, Maria, missbrukade ordet amazing. Värre blev det under finalomgången då allt, klänningar, bidrag, gäster, röstningspoäng, ja allt, var amaaaaazing! Oerhört underhållande.

Som engelskaskadad vill jag upplysa Maria om att det finns en hel del synonymer till amazing man kan använda för att variera sitt ordförråd. Se bara. Välj och vraka!

Sedan vill jag bara säga: Go Finland!

Andra favoriter var Bosnien-H och Norge. Norges Christine Guldbrandsen påminner en hel del om Kari Rueslåtten, jätteroligt! Att sedan låten, Alvedansen, stinker Sarek, blundar jag envist för.