so come on and hurt me

mercredi, mai 17, 2006

Below the Dark Blue Sea

Leaves' Eyes släpper en EP i Juni som uppföljning till Vinland Saga. Fem låtar bara, men jag ser fram emot det lilla.

Legend Land spinner tydligen vidare på, och avslutar, Vinland-temat. Ska bli spännande att se vilket tema de kommer basera nästa fullängdsalbum på. Förutsatt att det blir ett till, men det utgår jag ifrån.

När jag ändå bloggar musik kan jag passa på att nämna att Gilmore Girls får ytterligare en säsong! Läste att Alexis och Lauren är kontrakterade för ett år till, men sedan är det schlutt. Så om inget oförutsett händer rullar den in på sin sista säsong efter sommaren någon gång. Amy Sherman-Palladino, en av seriens skapare, har tydligen hoppat av produktionen nu, men hon ska redan ha skrivit den allra sista scenen mellan Rory och Lorelei. Får hoppas att säsong sju inte avviker alltför mycket från tidigare säsonger bara för att Amy inte är med. Däremot är det helt okej om en bomb exploderar i Sookies hus så jag slipper se mer av den människan. Och 90% av övriga Stars Hollow:are också för den delen. Bort, bort. Tycker någon att Kirk är särskilt rolig?

Over and out. Nu åter till verklighetens bistra vårvindar.