so come on and hurt me

dimanche, mai 14, 2006

The Unwashed Phenomenon

Emmas värld är mitt nya favoritprogam. Vilken underbar programidé! Verkligen nyskapande, spännande och.. alldeles... meningsfullt. Det skulle vara ungefär lika meningsfullt att ge mig en filmkamera och be mig filma en kväll på Flamman. Det är väl lika upplysande att lyssna på sludder om pasta, ketchup och den perfekta overallen, som att följa med Bookar och Bingosar i deras låtsasliv? Dessutom skulle det vara betydligt billigare att anlita mig än Emma med tanke på den mängd shots hon verkar sluka. Jag är nog mer lättnedsupen. Och shots är förstås en obligatorisk del av Emmas fantastiska värld. Superprogram indeed.

Dagen till ära har den där kniven fastnat i min kropp igen. Den här gången sitter den under revbenen på höger sida. En fin souvernir från gårdagens minigolfrunda.

"Träningsvärk från.. minigolf?" E ser chockad ut och gör några prövande slag med en framtrollad luftgolfklubba. "Det har jag aldrig hört talas om förut, men det är ju verkligen... hemskt!"

"Ganska katastrofalt ja," nickar jag instämmande.

1 Comments:

Blogger Sasha said...

Då är du nog värre däran än mig. Jag kan härmed meddela att det inte alls var minigolfens fel. Jag blev påmind om att jag liftat pakethållare med benen i luften och en hund i handen genom en skog. Gav mig rejäl kramp i magmusklerna. Det hade jag visst förträngt, men jag är lättad över att inte få träningsvärk av minigolf. Faktiskt.

5:03 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home