so come on and hurt me

samedi, mai 06, 2006

Avklätt och barfota

Vaknar till ett mms från Grin-mannen som semestrar i Mexiko. Han slukar drinkar, lapar sol och njuter av varma vågor och ett sprillans nytt dykarcertifikat. Jag är grön av avund. Särskilt över dykarcertet och den avklarade flygresan. One down, one to go. Synd att man inte kan bila till Mexiko.

Men solen strålar på rätt bra här också. Bikinis och grillade korvar har erövrat varenda gräsmatta. Jag gillar det med Sverige; så fort solen visar sig dräller gatorna av folk. Mycket charmigt. Och jag hänger naturligtvis på. Avklätt och barfota med hunden i släptåg.


5 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Usch ja... folk överallt. Man kunde ju tro att folk passade på att sitta på gräsmattan, putsa bilen eller cykla en sväng. Men icke, allt folk ska naturligtvis vara mitt i butikerna i centrum och springa framför mina fötter.

Tröttsamt att behöva köa till provrummen :)

5:48 PM

 
Blogger chespirito said...

R: Du får väl jandla på dyrare affärer. Då slipper du nog löerna. :)

7:05 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Che: Johnells var ganska öde visserligen, men annars var det bra drag överallt tyckte jag :)

7:29 PM

 
Blogger Sasha said...

Och ändå tycker jag inte ni har något att klaga över. Ta er en svängom på HM en lördag så kan vi prata köer.

Folk måste ju köpa en ny sommargarderob för att kunna glänsa i prickiga bikinis på gräsmattan. Förstås! Lördagar är en otroligt dum shoppingdag om man ska leka folkskygg :)

10:49 AM

 
Anonymous Anonyme said...

Tro det eller ej, men jag var faktiskt på HM också :=) Höll mig dock borta från damavdelningen, det såg ut att gå vilt till i provrummen.

Hade inte väntat mig att det skulle vara kö till provrummen i den lilla skrubben där herrkläderna finns däremot. Men värst var det nog på Stadium vid provrummen som låg närmast bikinihyllan.

Var precis ute en sväng på tornby nu och det var mycket behagligare klimat, nästan inget folk alls. Så för ni liksom jag som gillar att handla effektivt rekommenderas söndagsförmiddagar ute i Tornby. :)

1:27 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home