so come on and hurt me

jeudi, août 24, 2006

And the Sun Was Wondering If it Should Stay Away For a Day

Det fina med att ha wireless i lägenheten är att det är möjligt att jobba från balkongen. Åtminstone står det så i alla teoriböcker, verkligheten är inte lika rosaskimrande. För det är bara när solen skiner som jag kommer på den geniala idén att plågsamt balansera på en alldeles för hård pinnstol som är utplacerad rakt ovanför en vältrafikerad genomfartsväg mitt emot ett mindre studentghetto, samtidigt som jag ska försöka uppehålla någon slags koncentration. Och när solen väl skiner är det förstås omöjligt att urskilja vad som gömmer sig bakom den spegelsvarta laptopskärmen. Vilket inte får mig att sluta försöka.

Så jag skriver i blindo. Solens ultravioletta charm är svår att motstå. Trafiken forsar förbi i jämna strömmar och jag får sällskap av gnisslande bussar, polisbilar och gatusopare. De nya nollorna skränar, klättrar upp på tak, sparkar sönder datorer och spyr. Koncentrationen har jag inte sett skymten av. Skam den som ger sig.

4 Comments:

Blogger chespirito said...

Igår bläddrade jag förbi något program där dom klippte och tejpade ett solskydd i kartong till laptopen. Det borde du också göra.

8:04 PM

 
Blogger Sasha said...

Så jag ska bygga ett risigt vindskydd åt min dator och se ut som om jag ligger och väntar på föripasserande älgar? Ett alternativ är ju att lämna datorn inomhus annars.

9:18 AM

 
Blogger Sasha said...

Ni menar att jag ska sitta med en sån här?

http://www.laptopscreenshades.com/

Yeah right!

12:52 PM

 
Anonymous Anonyme said...

http://www.adorama.com/images/Product/HNHD24.JPG

den där kanske? :)

5:51 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home