so come on and hurt me

vendredi, août 18, 2006

Joyeux Anniversaire!

Så min alldeles egna födelsedag råkade infinna sig under festivalveckan. Fast jag skjuter upp den tills efter festivalen, påpekade jag för alla. Så egentligen fyller jag inte år nu, bara så ni vet. I vanliga fall började vi jobba i festivalbyrån vid 9, men den morgonen hade jag inte morgonskiftet och tänkte att jag skulle få sova ut. Äntligen. För sömn är liksom en bristvara när man festivalar sig. Sömn och varma duschar. Och hade jag haft telefonen avslagen skulle åtminstone en av två önskningar ha infriats. Nu blev det inte riktigt så; och det är jag ju glad för - såhär i efterhand.

I födelsedagspresent fick jag en kladdkaka, två maskrosor i ett vattenglas, ett paket Yogi cinnamon spice, ett vykort, en frukostpåse, en grattissång framförd i olika stämmor (jag är mäkta imponerad), en väldig mängd grattis-önskningar och en konsert med ett av favoritbanden. Konserten fick jag förstås inte i present, även om min stora dag var en bidragande orsak till att jag fick sluta mitt skift i receptionen lagom till insläppet, men samtalet jag hade med artisterna efteråt blev så mycket muntrare när vi kunde tävla om vem som blivit mest uppvaktad. Och jag menar, två maskrosor - slå det den som kan.

Grattis
Tack för all uppvaktning alla, ni är bäst.