so come on and hurt me

mercredi, novembre 15, 2006

You LiveYour Life As If It's Real, A Thousand Kisses Deep.

Det värsta som finns är svett, säger flickan med permanentat hår. Ja, i alla fall utifrån mina egna erfarenheter, sedan finns det ju en hel del saker som är värre i livet, lidanden och så. Med sina stora, mörka ögon tittar hjärtflickan på flickan med permanentat hår. Sasha är trött och skrattar till; på måndag ska hjärtflickan byta hjärta. Permanenthår kollar konstigt på Sasha och Sasha döljer sitt leende i en svart temugg det nyss varit salt i. Typ så.

Ute är det varmt, alldeles för varmt för en knälång dunkappa. Men det blir nästan olidligt varmt och svettigt om jag börjar tänka på det, intalar jag mig själv och gör just det - tänker på det. Otäckt medveten blir jag och lider riktigt av värmen. Då minns jag permanentflickans svettskräck. Framlampan trillar ner från styret och det är oerhört besvärande att försöka jonglera en mobiltelefon i en hand nära örat. Skaffa ett headset, fräser rösten i mitt öra och jag säger vänta, vänta, vid varje stoppljus. Annars trillar jag omkull med min stora cykel.

Och jag såg Bo Caspers spela igen. De är bra. Riktigt bra.