so come on and hurt me

lundi, septembre 12, 2005

I do, I do, I do!


Ni vet när en mediahungrig och karriärslysten bröstbimbo efter en dokusåpaskandal plötsligt kan titulera sig en offentlig person, aka b-kändis, och Kreti och Pleti, i egenskap av b-kändisens bästa vänner, träder fram ur skuggorna och spyr ur sig pinsamma "avslöjanden" beträffande b-kändisens barndom? Ja, fast sanningen är förstås ofta en helt annan. På sin höjd har Kreti och Pleti en gång under lågstadiet suttit vid samma matsalsbord som b-kändisen/fröken bröstbimbo (på den tiden var bröstbimbon troligtvis mindre bröstbimbo:ig). Inte för att det hör hit, men här kommer jag osökt att klura över vem som egentligen är mest mediakåt, b-kändisen eller Kreti och Pleti?

Dessvärre måste jag få göra samma sak. En gång. För ser ni han på bilden, han som håller i bollen? Magnus Hedman. Så fort Magnus blir uthängd i media kastar jag mig reflexmässigt upp ur soffan och viftar ivrigt med händerna i luften. Vi är slääääkt, skriker jag. Jämt. Det är otroligt pinsamt och säkerligen mycket tröttsamt för mina bekanta. Men jag är ju stolt. Det är liksom få riktiga kändisar i vår släkt. Förutom kanske Herr Otto som på sin tid invandrade till nordligare breddgrader och drog igång en rikskänd kvarnverksamhet kombinerad smedja. Eller kanske min morfar som gjorde sig känd av helt andra, mindre smickrande orsaker. Som jag inte tänker nämna här. Men han var en liten Einstein. Smidde smycken och konstruerade manicker till höger och vänster. Ibland kryper jag upp i mammas fåtölj och drar fram gamla dammiga blueprints från hans tid. Då blir jag mörkrädd. Karln var begåvad.

Få kändisar, sa jag. Däremot är min släkt alltså full av kreativa konstnärssjälar och galenskap (i ordets sanna bemärkelse). Vad ska jag uträtta för storheter i mitt liv? Prestationsångest. Allt är ju redan beprövat och uppfunnet. Så jag hejar på Magnus. Go Magnus, kasta lite glamour och konfetti över oss vanliga dödliga. För vi är ju släkt du och jag! Visserligen på avstånd, rent teoretiskt är det fortfarande möjligt för oss att gifta oss. Så när lämnar du Magdalena, Magnus? Vi har ju hört att det varit i gungning ett tag nu. Jag skulle behöva lite cash så jag kan köpa den där tröjan.

6 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Jag antar att man inom en snar framtid kan slå upp aftonbladet på middagsbordet och läsa "Magnus Hedman jagad av giftaslysten släkting - Magdalena rasar!". Då ska jag skrika: Henne känner jag!

:D

*reparera skrivbordet*

10:31 AM

 
Blogger chespirito said...

Hihi, din käre släkting gick f.ö. ut med mutanklagelser mot sin gamla klubb Ancona igår. Alla vet att en av deras matcher var "fixad", men ingen säger det rakt ut, för då kan man bli stämd. Men nu har din släkting alltså gjort det. Bara så du vet.

2:58 PM

 
Blogger chespirito said...

Har ni tänkt på vad lika S och Hedman är förresten? Lika som bär faktiskt, aom smultron och rönnbär.

8:11 PM

 
Blogger Sasha said...

R: Okej, jag medger att jag drog på ena mungipan där ett tag. Nu återstår att planera Magdalenas avsättande. Förslag mottages tacksamt.

Che: Jag väntade på den. Tack tack.

8:23 PM

 
Anonymous Anonyme said...

S: Vad skönt, då har jag lyckats göra NÅGOT rätt idag då iaf. :)

För att ställa dig in mer hos Magnus och därmed avsätta Magdalena tror jag tyvärr att du måste börja älska fotboll. Jag misstänker nämligen att Magdalena inte är så förtjust i det och att det är därför som det knakar i fogarna.

10:03 PM

 
Blogger Sasha said...

Skit också!

10:25 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home