so come on and hurt me

mercredi, septembre 14, 2005

Kära tomten

Hallå världen (läs: tomten).

I julklapp önskar jag mig en mp3spelare med GB-utrymme eftersom jag tyvärr lider akut brist på just den varan. MuVon följer med mig överallt - jämt - vilket betyder att den självklart måste innehålla alla mina, för stunden, favvolåtar. Men hur ska jag få plats att lägga till Klimt 1918 och Hypnogaja när MuVon rymmer 512mb? Å alltså, måste alla släppa nya album precis just nu? Jag tvingas ju slita med mina playlists till kaffet varje morgon och byta ut, deleta och lägga till allt som för stunden känns absolut nödvändigt att ha med sig ut i världen.

Föreställ er detta mardrömsscenario: Jag drabbas av plötslig Kentlyssnarlust men har ingen möjlighet att kurera denna akuta åkomma. Sjukdomsförloppet skulle med all säkerhet vara förödande och min krachlandning omedelbar. Inom loppet av några sekunder skulle mina röda bagheeras förlora sina magiska krafter och inte längre vara tillräckliga för att hålla mig kvar flygandes där uppe i det blå, och jag skulle alltså krascha in i någon lyktstolpe. Disillusionerad och avgiftad skulle jag bittert tvingas låta mig hunsas av verklighetens blodiga käftar. Verkligheten är ju grym, det vet ni väl?

Kanske borde man lyssna på fågelsång istället? Jag är helt övertygad om att jag kommer att ha minst 89% nedsatt hörsel lagom tills jag fyller 30. Jag läser liksom tidningar.

Ps. Jag har varit oerhört flitig och snäll detta år. Ätit min gröt och tvättat mig bakom öronen varje dag osv. Ds.

2 Comments:

Anonymous Anonyme said...

och jag som har en gb-mp3-spelare som bara ligger och tar plats.. :S
Tror dock tomten är snäll iår. :)
//J

10:30 PM

 
Blogger Sasha said...

Nja, efter 20+ års tjat om allt jag vill ha tror jag att mina önskelistor hamnar på ignore per default. Tomten är inte så snäll som alla tror!

10:54 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home