so come on and hurt me

dimanche, septembre 04, 2005

Velpotta

Uhg. Jag blir så stressad av att köpa begagnad kurslitteratur. Obsessar bokpriser och bibliotekslistor och får krämpor i magen. Vilka ska jag köpa och vilka ska jag låna? Vilka vilka?

15.15 ska jag möta en sälja-böcker-tjej utanför bibblan. Tills dess måste jag ha bestämt mig. Nu har jag tänkt och klurat i snart en vecka, men inte blir jag ett dugg klokare för det. Skit, vilka ska jag köpa? Va va? Kan ingen tala om för mig vilka böcker som kommer att bli upptagna på biblioteket?

Folk dör av virvlande Katrinor och hjärntvättade självmordsbombare. Själv får jag magsår av kurslitteratur.

Jag borde annonsera efter empati och välkommen-till-verkligheten-piller. Kanske kan jag fynda sådant på ebay?
Köpes:
Ett vidare livsperspektiv. Tack på förhand.

Funkar inte det kanske jag får nöja mig med en kofot.
Här blev det svenska igen ja. Men jag obsessar ju.
Sorry Steve.

2 Comments:

Blogger chespirito said...

Svenska är bra. Känns personligare. Fortsätt så. :)

Nå vad blev det för böcker?

10:47 PM

 
Blogger Sasha said...

Fast då känner jag mig förpliktigad att skriva två bloggar. Hur sjukt är inte det.

Om jag berättar hur många böcker jag köpte kommer du skaka på huvudet och tycka att jag är korkad som inte nöjde mig med att låna dem från bibblan. För många alltså.

3:33 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home