so come on and hurt me

dimanche, octobre 02, 2005

Mission: tåskor

So long partymobilen. Long live 500 kr.

Nu ska jag köpa nya skor. Till mina tår. Eftersom jag fick halta runt barfota på stan häromdagen. Det roliga är att de enda skor som verkar vara vettigt utformade är.. *drumroll* Conversen. De är stora och rymliga och mjukt canvassiga där framme där andra skor smäller till tårna med en hammare för varje steg man tar. Synd att jag av principskäl vägrar Converse. Löjligt? Ja.

Tidigare har jag aldrig haft problem med mina tår, bra hälsa ni vet. Men sedan i julas då jag klippte av naglarna för mycket har fyra tår dragit ut på strejk och vägrar envist att återgå till sina vanliga oproblematiska jag. Nageltrång deluxe. Eftersom jag vill ha kvar mina naglar vägrar jag konsultera en läkare; jag vill kunna ha sandaler. Antagligen är jag paranoid, men då har jag hört många skräckhistorier vad gäller läkare och nagelutdragningar.

Så nya skor it is.