so come on and hurt me

lundi, octobre 10, 2005

Mitt kalejdoskop

Jag kommer bara på mer och mer låtar som absolut nödvändigtvis måste finnas med på ett soundtrack över mitt liv.

Antagligen för att mitt liv är ett gigantiskt kalejdoskop. Låtarna är de glittrande glasbitarna som, beroende på hur de kombineras, bildar olika färgladda mönster. Mönster som i sin tur utgörs av ansikten, känslor, platser eller händelser. Sålunda är soundtracket en spegelbild av mitt liv; ett kalejdoskop fullt av minnen.

Mer låtar alltså:

Francis Cabrel - Je t'aimais, je t'aime et je t'aimerais
Ben Folds - The Luckiest
Nick Drake - Clothes of Sand
Cheb Khaled - Aicha
France Gall - Popée de cire popée de son & Ella, elle l'a
Sarah Mclachlan - Angels
Noir Désir - Le vent l'emportera
Elliot Smith - Angeles
Fidget (eller Trans-X) - Living on Video
Mireille Mathieu - Une histoire d'amour
Dune - Million Miles Away From Home

Många klassiker med andra ord. Men HUR skulle jag kunna utelämna dem? Otänkbart.
Jag får ofta höra att jag är dramatisk. Nu ska jag ge mig. Försöka i alla fall.