so come on and hurt me

samedi, novembre 12, 2005

Kjolens vara eller icke vara

Jag ska ha kjol ikväll. KJOL. Vilken sensation! Annars älskar jag mina jeans över allt annat och skulle väl helst sova i dem (och mina nya skor förstås) om jag fick. Men idag är jag hurtig och drar på mig en kjol. Hjälp.

Åtminstone lutar det åt det nu; än kan jag hinna ändra mig. Jag springer upp till Che och mannekängar olika outfits och klampar därifrån med förtvivlande steg medan han skriker efter mig att allt är jättebra och att han inte ser något fel i något. Jo, en tröja såg stor ut. Det var min nästanvinnare, den jag verkligen kände för ikväll. Men den drömmen krossade Che med sina "det enda är att den ser lite stor ut, eller så är det du som är liten? Höhöhö". Annars ser han inte vad värdelöst allt passar ihop, att jag verkligen inte har något att ha på mig. Vad är det som tar upp hela min garderob? Va? Inte är det kläder jag kan ha på mig ute bland folk i alla fall.