so come on and hurt me

jeudi, décembre 15, 2005

Ett tidsfördriv att dö för

Jag är trött på att jonglera. Imorgon måste jag vara på tre ställen samtidigt, cyklar jag riktigt fort kanske jag hinner? Och egentligen är det så banala problem att jag vill kräkas på mig själv för att jag orkar slösa bokstäver på dem. Måste binda fast mina fingrar och tejpa över min mun; allt jag vidrör blir ledset och vissnar.

Vill nu få en fet smocka av julstämningen, men den är svårprovocerad i år. Hello hello, here I am! skriker jag och kastar ruttna ägg och mögliga tomater på den. I ett sista desperat försök att locka fram den ur sina gömmor ska jag klä julgran ikväll. Kanske dricka glögg så jag blir sådär äckligt lycklig som hör julen till. Åtminstone har jag sett på film att det ska vara så? Själv är jag en produkt av hetsiga, ganska otrevliga, jular.

Ok, tänk att få ramla in på ett fik nere på stan i höstmörkret och bara njuta latte och andas. Det vill jag nu.

1 Comments:

Blogger Sasha said...

Ja, de där små glädjebubblorna brukade jag hitta hem till förr. Nu har jag nog gått vilse, för de blir allt svårare att hitta. Men alla måsten och all stress kväver ju allt annat - både julstämning och glädjebubblor. Förhoppningsvis får vi njuta av en lugn och julig jul iår!

8:04 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home