so come on and hurt me

dimanche, décembre 18, 2005

Som en grönlandssäl

Bränner låtar till mommy dearest och gräver ner mig i vackra, känslosamma fraseringar och melodier som helt river sönder mig inifrån. Livsfarligt att stanna upp och kika över axeln. Jag handlingsförlamas och tvingas se på när känslorna ursinnigt äter upp det lilla avstånd jag lyckats skapa till dem. Motståndslöst klubbas jag ner.

Julskiva till mor:
Raphael et Jean Louis Aubert - Sur La Route
Mickey 3d et Jane Birkin - Je m'appelle Jane
Nolwen et Emma - Aller plus Haut
Yannick Noah - Les Lionnes
Pascal Obispo - Sa Raison d'être
Jennifer Brown - My Everything
Gomez et Dubois - Hotel Commissariat
Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit
Cerena - Libre
Mickey 3d - Respire
Tina Arena - Tu es toujours la
Raphael - Caravane
Raphael - Schengen
Star Academy 2 - Paris Latino
Benjamin Biolay - Chaise à Tokyo
Elsa - T'en vas pas
Stevie Wonder - Free
Charles Aznavour - Emmenez-Moi
Mickey 3d - Mimoun, fils de Harki
Laleh - Live Tomorrow

1 Comments:

Blogger Sasha said...

But of course, kan du ta ner mig från väggen och damma av mig lite varje fredag.

2:29 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home