so come on and hurt me

jeudi, janvier 26, 2006

Spanning Acres Crashing Breakers

Esteban till sin klass: "Och så ser ni till att bryta den här trenden nu, det är fruktansvärt vilken anskrämlig tentastatistik den här kursen har, det är 80% ut på en gång bara - poff. Man ska inte behöva gå upp en sju tio gånger på den här tentan och skriva sju poäng [av 48, gränsen för G går vid 24], varje gång. Då har man liksom missat vad kursen handlar om. Frågar vi vem som helst på stan så kan de pricka in en tio poäng rätt. Nej, det är skamligt, och nu säger jag det till er, det är dags att vi bryter den här trenden nu - hör ni det?"

14 Comments:

Anonymous Anonyme said...

nickade instämmande? ;)

10:46 PM

 
Blogger Sasha said...

Självklart, måste ju satsa på VG.

7:56 AM

 
Anonymous Anonyme said...

javisst .. annars är det ju inte säkert att man sliter sönder sig

8:19 AM

 
Anonymous Anonyme said...

Va skönt att läsa det där, då kanske jag är som en helt vanlig ekonom då. Min enda ekonomitenta tog ju sisådär en sju försök :)

Ganska naiv lärare förresten, som om man skulle gå på kursen för att lära sig nåt liksom :)

9:57 AM

 
Anonymous Anonyme said...

Haha!

btw, känner en dvärgpinscher som heter Sasha och bor i Linköping. Sammanträffande va?

10:32 AM

 
Blogger Sasha said...

r: Han är smådryg, hård och rätt obegriplig, men jag gillar honom. Att ha snubblat igenom en utbildning utan att ha lärt sig nåt mer än att capsa och kravalla är inte mycket värt det heller ;)

Hanna: Den lilla svarta? Ja, henne känner jag också. Dvärgpinschervärlden är rätt liten :)

2:57 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Nä, men man kan ju fokusera sina ansträngningar på relevanta roliga ämnen. Resten ser jag mest som "bli av med"-ämnen. :)

3:12 PM

 
Blogger Ludde said...

Vad avgör vad som är relevant? Det som är roligt? Ex ante eller ex post? Sen finns det enligt min ringa mening en poäng i att undvika att bli insnöad i ett specifikt, snävt ämnesområde.

Ute är det mörkt!

4:15 PM

 
Blogger Sasha said...

Det ultimata är ju att man tycker att allt är relevant och satsar därefter. Så är det ju sällan (host), men läser man något tycker jag att man ska fokusera på det också. Att bara sitta av tiden är menlöst, då finns det bättre (roligare, mer relevanta?) saker att göra. Jag ångrar absolut att jag inte satsade mer i ettan/tvåan.

Ute är det lila.

4:31 PM

 
Blogger Ludde said...

Butterfly spread på SP500, ja tack. T=12 mån.
Vågar man?

7:52 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Jag ser relevanta ämnen som sånt jag kan tänka mig att jobba med. Är det tråkigt ämne så kommer jag att undvika att arbeta med det.

12:55 AM

 
Anonymous Anonyme said...

Oj då.. nu gäller det att studenterna blir lite aktiva. ;)
Men lite konstigt att man kan fråga vem som helst på stan så får dom 10p. det måste betyda att de som får 7p är mindre insatt i krsen än medel-svensson.

8:59 AM

 
Blogger Ludde said...

Hellre kunna för mycket än för lite.

Har man dessutom en avog inställning till ett ämne innan ens kursen börjar kommer man förmodligen inte att bli bra på det, och är man inte bra på något så minskar chansen till att det känns intressant eller roligt.

Open your mind.

11:17 AM

 
Blogger deeped said...

Du är en konstant läsning. Jag taggade dig: http://deepedition.blogspot.com/2006/01/taggad-2.html

9:26 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home