so come on and hurt me

dimanche, janvier 29, 2006

Utmaning

Utmanad av Deep|ed att berätta om mina ovanor och egenheter:

Du anmodas härmed göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. De ska även bifoga de här korta reglerna i sina inlägg. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1) Jag hatar toalettpapper och ryser ända ner i tårna varje gång jag tvingas ta i ett. Vilket jag faktiskt tvingas göra rätt ofta. Mardrömmen är offentliga toaletter där toalettpapperet är gömt långt inne i en låd-rulle och man tvingas fingra, dra och smeka för att locka ut det. Och att krafsa upp en ny toalettrulle är mycket plågsamt. Ni vet sådär skära-i-tallrik-eller-rispa-med-nageln-i-billack-plågsamt.

2) Mina sömnvanor är vrickade. Jag sover någon timme mellan 23-00 och sedan anser jag mig ha fått min sömn. Detta kan lätt driva min omgivning till vanvett. Särskilt när jag sedan går i sömnen av utmattning. Eller snoozar i flera timmar för att jag inbillar mig att jag ska gå upp kl 4 och plugga. Däremot kan jag gå upp klockan fyra och glo på en film. Krypa ner i soffan när det är mörkt ute och bilarna knappt börjat rulla. Då trivs jag.

3) Jag är ett kontrollfreak utan like. Försöker ha stenkontroll över mig själv men är alldeles för spontan för att det ska fungera särskilt bra. Det går nog lite hand i hand med att jag har svårt att släppa folk inpå livet. Vadå dela med mig? Det har väl inte du med att göra? Sparkar reflexmässigt bakut när någon ger mig beröm och tänker alltid ut katastrofplaner där jag ritar upp nattsvarta scenarion. Just nu klurar jag på personlig konkurs.

4) Jag är övertygad om att ICAs kassörskor, som kan se så oskyldiga ut, är en sammansvuren, manipulerande och tjejilsken sekt som vill lura mig på pengar. "Jag köpte de fula, jättebesprutade ELDORADOTOMATERNA, såg du det?" Därför gnuggar jag lyckligt händerna när jag får gå tillbaka till ICA och skälla ut en surmulen kassörska för att hon tog betalt två gånger för mitt bröd. Eller trodde att jag köpte 33 plastpåsar. WAR! Maxis självscanning kom som en present från ovan. Plötsligt behöver jag inte betala mer än varorna kostar. Praktiskt.

5) Att skjuta saker framåt i tiden är jag expert på. Tenta på torsdag? Så bra, då kan jag börja plugga på onsdag. Massor med tid kvar. Måste jag skicka min ansökan till CSN innan februari för att få mina januaripengar? Ok, men om jag skickar brevet den 30:e borde det komma fram i tid? Samtidigt är jag perfektionist. Det går rätt dåligt ihop.

Phew. Jag borde ha nämnt som ovana att jag skickar sådana här saker vidare. För nu utmanar jag:

Stefan
The mad man
Che
Pecanpaj
Jobov


Haha!

1 Comments:

Blogger Sasha said...

Man behöver ju inte göra det till en femsidig uppsats som jag gjorde. Men det är såklart helt frivilligt. Satsa på en Vaniljlatte om du hinner med i Götet!

12:52 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home