so come on and hurt me

samedi, mai 27, 2006

Stadsnätet - När du får en oväntad Visit

För några år sedan travesterade Lindvalls kaffe Gevalias reklam och frågade "Varför vänta på oväntat besök?" Nu verkar det som om Visit försöker göra om samma bravad; men frågan de ställer är istället "Varför vänta på oväntad visit?"

Driftsinfo från Visits hemsida:

2006-05-24
Linköpings Stadsnät
Fortfarande stora störningar för kabel-TV internet kunder.
Felsökning pågår.

2006-05-17/18 Arbetet slutfört
Planerat avbrott för kabel-TV och Kabel-TV Internet Stadsnät Linköping.

Status: Fortfarande stendött.

Ja, indeed, varför vänta?
Nu är vår Visit uppsagd med omedelbar verkan, så om några veckor är det dags att sätta hoppet till Comhem. På något år har vi då avverkat Bostream, Bredbandsbolaget och så Visit. Mina krav är ringa, det enda jag egentligen vill är att leverantören ska förse mig med en fungerande tjänst som inte är ur funktion och under den diffusa statusen "felsökning pågår" fem dagar i veckan. Tydligen är detta ett orimligt högt satt krav.

Helst skulle jag vilja kedja fast alla visit-arbetare vid datorn/kabeln tills de löst problemet. Men tills jag skaffat mig fem par handklovar får jag tacka älskade Kekke för att jag får sno hans lina i fem minuter någon gång i timmen sådär. Alternativet är att knacka på hos någon okänd granne och be att få låna deras dator i fem minuter eller att släpa med sig datorn ut på gräsmattan och leta efter ett Wireless att kapa. Nej, tack och hej Visit. Det var inte alls speciellt kul så länge det varade.

Som tur är strålar solen idag. Jag har nymålade tånaglar och släta ben som väntar på att gräddas. Så när den efterlängtade, men ack så oväntade, Visiten tillsist dyker upp (på måndag?) är jag redo med mina brunbrända ben.

2 Comments:

Blogger Ludde said...

Sophie Rimheden va ju bra iaf.

11:45 PM

 
Blogger Sasha said...

La Oreja De Van Gogh också.

3:27 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home