so come on and hurt me

mardi, août 29, 2006

För övrigt har vi ingen åsikt.

När jag får syn på Piratpartiets tält vill jag instinktivt gå fram och lyssna till deras strålande politiska åsikter. Och avsaknaden därav. Igår upptäckte jag nämligen ett stort hot till PP: Jongleringspartiet. I mina ögon är Jongleringspartiet, som vill verka för ökad jonglering i samhället, ett värdigt substitut till Piratpartiet. Deras uttalanden om att "ingen skall förnekas sin rätt till att jonglera" tycker jag är speciellt tilltalande. Jag tycker absolut att vi ska skriva in jonglering i läroplanen. Självklart ska jongleringsutrustning vara avdragsgill. Lysande idéer!

Skämt åsido, i högstadiet gjorde mina kompisar och jag narr av Guds Rikes Ufo-Parti. I år faller lotten på PP och JP. Jag tänker rösta blått. Väldigt blått.

8 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Åh ja! En politikblogg till :)

6:18 PM

 
Blogger chespirito said...

Stefan: Menar du att man bara kan prata om saker som man har samma åsikt om? ;)

*måla Sasha blå igen så hon slipper skämmas*

7:37 PM

 
Blogger Ludde said...

*målar ett stort lila O på na istället*

7:58 PM

 
Blogger Sasha said...

Che: Ja, i Stefans och mitt fall stämmer det nog. Just för att vi har så skilda åsikter. En diskussion leder bara till att vi blir upprörda över att den andre kan tycka något så otroligt korkat. Så nu konstaterar vi bara att vi tycker olika och pratar om annat. Väder exempelvis. Väder brukar vara ofarligt.

Martin: Osynligt lila ja, I get it know.

9:55 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Sasha: Är du så komfortabel med åskan nu då så att vi kan diskutera vädret?

Che: Du ska höra oss på telefon nån gång, vi låter nog inte kloka.

Tror personligen att Sasha kommer rösta på F! utan att kunna erkänna det öppet sen. :D

10:16 PM

 
Blogger Sasha said...

Fel! Skulle jag rösta på Fi skulle jag ha en sån fenomenalt bra anledning att jag skulle vilja trycka ner den i halsen på alla. Men Gudrun kan du få dyrka själv faktiskt.

10:32 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Eftersom jongerlingspartiet ställer bara upp i Stockholms kommun och landsförmäktigeval, samtidigt som Pirat Partiet ställer bara upp i riksdagsvalet så finns det inget intressekonflikt. Du kan rösta på båda och. :D

2:40 AM

 
Blogger Sasha said...

Min dag är räddad! Valet mellan de två hade varit omänskligt svårt.

8:49 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home