so come on and hurt me

mardi, septembre 12, 2006

Fantasilandet Blocket

Vad är det med alla privatpersoner som försöker kränga sina ettåriga mobiler för hutlösa fantasipriser?

Jo men den kostade 2k när jag köpte den för ett år sedan.
Jaha, det skiter väl jag i. Jag kan förstå att du vill ta 1,5 för din telefon. Men idag, nu, får jag en ny telefon med garantivillkor och fräscha batteritider, för 1,3. Tror du inte att jag väljer den nya telefonen då?

Vi gör såhär, du får den för 1,2 - då ingår frakt och internetgiro.
Och igen, nej tack. För någon hundring till får jag en ny telefon. Tror du inte att jag väljer den nya telefonen då?

13 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Egentligen borde blocket ha en obligatorisk pricerunner-länk eller liknande vid varje annons för att förhindra att vanligt folk blir lurade.

De som inte vet hur man kollar upp priser på nätet går säkert på sånt där alltför ofta.

9:14 AM

 
Blogger Sasha said...

Ja, absolut. De flesta verkar känna till pricerunner, men inte exempelvis prisjakt som känns mer uppdaterad nästan. Men det ligger väl på var och en att betala vad man anser produkten vara värd å andra sidan. Frustrerande är det iaf. Det är inte direkt några "fynd" man kan göra

9:36 AM

 
Blogger chespirito said...

Strålande idé R!

7:00 PM

 
Blogger Ludde said...

Vilka köper annonser på blocket (främst?) Säljare. Är det då en bra idé för dom?

7:58 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Fast de som besöker sidan mest är förmodligen köpare. Å andra sidan är nog det mesta som säljs på blocket så gammalt att det inte går att handla på nätet iaf.

8:22 PM

 
Blogger Ludde said...

Hatt på
Ja, det är nog den korrekt slutsatsen, att "det inte går att handla på nätet". 82000 annonser på säljsidan, 5000 på köpsidan, detta bara i Stockholm. Merparten betalar väl dessutom.
:-)

10:04 PM

 
Blogger chespirito said...

Är det kul att missförstå med flit Martin. :p

10:16 PM

 
Blogger Sasha said...

Hej, jag heter Gunnar. Alla heter Gunnar. Du och jag och vi och dom. Gunnar! Det var väl det du menade Che?

10:22 PM

 
Blogger chespirito said...

Nej, jag menar att alla heter Zlatan. Fast just nu ligger han under med 1-0 mot Sporting.

10:25 PM

 
Blogger Sasha said...

Slutsatsen är alltså att du tappat bort fjärrisen. Alternativt att ditt val av tv-program suger.

10:27 PM

 
Blogger chespirito said...

Tyvärr kan jag inte styra Slatans målskytte med fjärrkontrollen.

10:40 PM

 
Blogger Sasha said...

Den dagen fjärrisen kan styra Zlatans målskytte annonserar vi ut den på blocket. Dyrt.

Deal?

10:48 PM

 
Blogger chespirito said...

Deal!

10:53 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home