so come on and hurt me

dimanche, octobre 29, 2006

Aura, Fourme d'Ambert och Kung Oscar

Mina planer for helgen var enkla. Shoppa, shoppa, shoppa. Byxor och trojor skulle jag ha. Och visst shoppar jag. Tre linnen, tva blommor och lite klader till en bla ipod. Trojorna lyser med sin franvaro. Byxor finns det inga jag vill ha - forutom i bannlyst jeansmaterial forstas. Stormen ser jag inte mycket av. Istallet aker jag pa en forkylning, avnjuter ett par hemmalagade proffs-lattes, viftar hejvilt med mina rabattkuponger pa Burger King och provkakar indiskt. En troja hittar jag tillsist, en gra koftliknande sak i mjukt mohair. Via djungeltrumman far jag hora att Donken i Ryd blivit bombhotat, vad ar det med donken i ryd som uppmanar till civil olydnad?

Blommor


Blomstertjejen ger mig skotselrad och jag forsoker overtala henne att det ar tillrackligt kallt for att blommorna ska foraras med lite varmande papper, men det ar inga minusgrader, havdar hon bestamt trots att min rinnande nasa och stelfrusna hander talar annorlunda.