so come on and hurt me

samedi, novembre 25, 2006

03:00

All Saints har släppt en ny video. Det upptäcker jag när jag väl får igång den där dammiga sprakapparaten i hörnet. Jag hinner aldrig se på tv numera. Det är mycket jag inte hinner med längre. Klockan 03 ligger jag begravd i takhöjd under två täcken och funderar hur i hela friden jag ska hinna med mitt liv som liksom springer iväg med mig. Och eftersom mitt företag genomgått stora systemförändringar för att anpassas till den Skandinaviska basen, och allt därmed legat nere i två veckor har jag två veckors arbete samlat på mitt skrivbord. Det ligger jag och funderar på klockan 03. Hur ska jag komma ikapp? Hur ligger vi till? Frågar avdelningschefen när han kommer in på mitt kontor och beklagar sig över att allt fortfarande ligger nere. Jag ler urskuldrande, för på något vis känns det som att det är mitt fel att vi ligger och stampar på samma ställe och inte kommer någonvart, när mina grovarbetare ändå är ute i verkligheten och arbetar bland kablar och lysrör varje dag.

När allt väl kommer igång är det fruktansvärt segt. Vår server befinner sig numera i Norge, får vi höra, vi ligger ju i samma bas som övriga Skandinavien nu. Vad vitsen är när allt försämras avsevärt och jag får vänta på alla uppgifter i fem minuter, när det tar 1,5 minuter att köra varje journal (vi har klockat) och allt arbete därför avstannar en timme innan vi ska hem för att systemet tar så mycket längre tid på sig att arbeta, går att diskutera. Jag har beslutat att vi inte får köra något mer efter klockan 15:00, säger Lilla tjejen och torkar svetten ur pannan. För då måste jag börja köra journal om jag ska slippa vara här hela kvällen. Och det är helt absurt att ett stort företag fungerar så ostrukturerat, men jag nickar och påstår att det är helt okej med mig. Antagligen är det bara jag som lever kvar i den naiva studentvärlden. Och månadsslutet dundrar otäckt nära utan att något kickar igång. På två veckor har jag i princip inte kunnat åstadkomma något, vilket verkligheten inte bryr sig ett dyft om. Den rullar på ändå.

Men All Saints har släppt en ny video. Jag gillade All Saints i gymnasiet.