so come on and hurt me

lundi, janvier 01, 2007

Snön lyser med sin frånvaro på taken, endast tomten är vaken.

Jag är den som vaknar tidigast i Linköping?

2007 börjar som 2006 slutar. Kan inte sova. Dödstrött. Mobilen har fortfarande svårt att hålla fast vid telias nätverk. Mellan 12-2 inatt var kontakten totalt bruten. Min blommige vän tror det är den 1/1 2000. Men jag lekar tidsmaskin och lyckas ställa klockan på 10, för sju år sedan, måste, måste tvätta. Klockan 7, när min tvättid börjar, inser jag att jag lika gärna kan kliva upp, för i min halvslummer ger jag liv åt yxmördare och saw-imitatörer vilket bara gör mig ännu mer snurrig och illamående. Medan tvättmaskin nummer ett går igång brygger jag kaffe till min skrikande mage och kikar Miami Vice. Under tiden planerar jag i vilken färg jag ska färga mitt hår under 2007 och vad jag ska äta till lunch. Take-out-lyx idag? Ännu en sak som skriker 2006.

Som straff för att jag är den som vaknar tidigast i staden tvingas jag underkasta mig utmattningens (den skära morgonhimlen gör mig alldels varm och filosofisk) piska. Det sista trappsteget får det att svartna för ögonen. Vid 12 ska jag nog försöka sova. I nytvättade kläder. Go'natt!

Nyårsafton