so come on and hurt me

samedi, juillet 28, 2007

Un matin avec Sasha et la fruktträd.

Sällan jag gör listor. Denna kändes lagom okomplicerad.

Sminkar du dig varje morgon?
Om mascara klassas som smink är jag skyldig.
Tvättar du håret varje morgon?
Nej. Försöker låta bli. Luggen kan jag få tvätta varje morgon däremot.
Rena underkläder varje morgon?
Såklart.
Äter du frukost varje morgon?
Bara när jag har något hemma och inte är sen. På mitt gamla jobb åt vi alla frukost tillsammans vid 9, så mina frukostvanor är inte vad de borde vara längre.
Lägger du fram kläder kvällen innan?
Nej, mina mornar är kaos vilket oftast innebär att jag får skippa frukosten.
Vad är det första du gör på morgonen?
Snoozar och somnar om. Om inte Fruktträdet är vaket och provar kläder. Då har jag svårt att somna om.
Hur lång tid behöver du på dig?
15 min? Men jag tar gärna en timme på mig, minst. Då hinner jag fixa matlåda också.
Surfar du innan du går till jobbet?
Bara om jag ska vänta på fruktträdet.
Är du morgonpigg eller skit-trött?
Fruktansvärt trött och okontaktbar. Fruktträdet däremot är alltid munter på morgonen och tjattrar gärna glatt om någon metroartikel hela färden in till stan. Själv sitter jag ihopsjunken bakom ett par solglasögon med hörlurarna intryckta i öronen och muttrar som svar på hennes glada utrop. Jag vaknar inte förrän jag får kaffe i mig, och det hinner jag sällan med på morgonen.
Vad har du för sorts väckarklocka?
En röd telefon.
Lyssna på musik på morgonen?
Nyheterna och trafikinfon är på. Men övervakar Fruktträdet eventuella förseningar händer det att jag lyssnar ipod medan jag speglar mina ögonfransar.
Sover du i pjamas/nattlinne?
Tshirt eller linne bara.
Läser tidning på morgonen?
Bara genom Fruktträdet. Jag har som filosofi att jag ska börja läsa åtminstone metro. Istället brukar jag surfa tidningar på jobbet. För att vakna. Jag blir mkt effektivare sedan, jag lovar.

Hittad hos Virvla.

2 Comments:

Blogger chespirito said...

Åh, vad skönt, du bloggar fortfarande. Du får inte skrämma mig så där. :/

8:43 PM

 
Blogger Sasha said...

Nejnej! Jag är inte alltid så inspirerad bara.

9:47 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home