so come on and hurt me

lundi, juillet 16, 2007

De 3 lägenheternas dag.

När jag kommer hem har orden tagit slut. Varje dag beväpnar jag mig med små, vassa ord; jag stoppar dem innanför jackan innan jag kliver utanför dörren på morgonen och slappnar inte av helt förrän jag låst om mig på eftermiddagen. När jag inte knyter nävarna hårt om orden i jackfickan för att parera & blockera, ja då sliter jag fram dem, likt små knivar, och kastar dem på rörliga mål. När jag kommer hem är jag matt och vill sova; jag har en knepig känsla i magen. Och ett överfallslarm på min nyckelknippa. Där bor det granne med inte mindre än 3 par lägenhetsnycklar. Tre nycklar - tre lägenheter.

1 Comments:

Blogger chespirito said...

Fast den här lägenheten saknar dig mest.

7:33 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home