so come on and hurt me

mercredi, octobre 12, 2005

Kaniner och isvakar

Inatt drömde jag att jag var hemma i Norrland och öh, simmade i en isvak. Självklart var det Mi som kom till min räddning. Eftersom jag legat och tänkt på att jag borde skicka ett sms till henne innan jag somnade, så köper jag just den biten. Hjärnspöken! Men sedan hoppade Mi in i pappas volvo, hon hade alltså körkort, och brummade därifrån. Istället dök det upp en kis som såg alldeles för bra ut för att inte vara bög. Han stod länge och plirade efter volvon och kunde inte sluta trycka på vilken fin människa Mi är. Tillslut orkade jag inte mer och stormade därifrån. So long so good.

Plötsligt är bögen där igen. Jag tror att han ska visa mig till blomsteraffären. Här börjar det konstiga. Vi styr alltså kosan mot blomsteraffären och.. får en mindre chock. Lokalen är nyinredd och omstylad. Väggarna är illrosa, borden svarta och i taket hänger spotlights som strålar mot de snurrande discokulorna i hörnen. Blommor finns det inga, de är slutsålda sedan invigningen (som för övrigt föregicks av ett tryckfel i en tidning vilket skapade stor förvirring och pinsamhet). Istället för L, som dragit sig ur bolaget vilket är vad som möjliggjort alla förändringar, finns där en ung tjej med stort lockigt hår. Hon påminner lite om Cindy som åkte ut ur Idol för någon vecka sedan. Kanske är det hon? Frågan är varför mitt undermedvetna vill få mig att drömma om Cindy?

Nåväl, efter att ha vandrat runt i affären ett tag, med bögen i släptåg, upptäcker vi att det hänger kaninburar i taket. Ett tjugotal stora grå vädurar sitter alltså och kikar ner på oss. Det otrevliga är att de skuttar omkring direkt på gallret och således inte är särskilt rumsrena. Ja, ni kan föreställa er själva. Hela tiden tänker jag "stackars tanter, stackars tanter", eftersom jag misstänker att de illrosa väggarna kommer skrämma löständerna ur alla tanter och således även lägga krokben för affärens överlevnad.

Alltså, var kommer denna dröm ifrån?