so come on and hurt me

mardi, octobre 18, 2005

Tummen upp för Threadless

Den totala avsaknad av kundservice som Cdwow (och Bredbandsbolaget) symboliserar, har fått mig att tröttna.

Hädanefter kommer jag exempelvis att ladda ner all min musik. För det här är löjligt. Vem orkar vänta i en månad på en beställd skiva?

För en vecka sedan skrev jag att min Cdskiva (efter 3 veckors väntan) äntligen lämnat cdwows högkvarter. Då fick jag ett mail där de förberedde mig på att det skulle ta ytterligare 5-7 dagar för min skiva att komma fram.

Idag har det gått 7 dagar och, korkad som jag är, trodde jag verkligen att min skiva skulle komma idag. Dumt. Jag borde lära mig någon gång. Självklart har inte skivan kommit.

Nu ska jag alltså återigen klaga på cdwow. Det minsta de kan göra är att erbjuda mig rabatt. Eller åtminstone ett klistermärke.

Igår kom Ches och mina tröjor från Threadless. Det tog inte ens en vecka. Inkluderat i paketet fanns även ett klistermärke, ett vykort och två pennor. Jag flinade fånigt när jag slet upp paketet och upptäckte det. Sött. Jag är lättflörtad. Så tack threadless för att det åtminstone finns något företag där ute som faktiskt bryr sig om att hålla sina kunder nöjda. Tack.

4 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Hutlöst att det ska ta en sån tid att få hem en beställd skiva. Har aldrig hört om en sån lång väntetid tidigare.
Är det nån specialskiva som är svår att få tag på eller?

10:57 AM

 
Blogger Sasha said...

Visst är det hemskt, jag blir så besviken! Skivan är fransk, så att det skulle ta tid misstänkte jag redan innan jag beställde. Tyvärr verkar cdwow ha problem med sin leverans rent allmänt. Jag fick tjata på dem förra gången jag beställde därifrån också men avfärdade det då som en engångsföreteelse. Men att vänta en månad känns orimligt. Jag betalar hellre cdon/amazon-priser om det betyder att jag kan lyssna på skivan inom några dagar.

Enligt cdwow.se tar det normalt 1 - 2 veckor att få in skivor de inte har i lager. Men "ibland kann det ta längre tid" (Från cdwow.se. Kul att de stavat kan med två n). Men om de vet att det kan ta en månad innan de får in en skiva i lager, kan de inte uppge lagerstatus på sin hemsida? Hur svårt kan det vara?

Jag vill bara ha min musik.

2:25 PM

 
Blogger chespirito said...

Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Tyvärr är inte cdwow längre vad de en gång varit. Undviker dom om möjligt även om priset är ok.

6:25 PM

 
Blogger Sasha said...

I love presenter!

10:26 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home