so come on and hurt me

jeudi, octobre 13, 2005

We've Got Magic to Do

Efter att bara ha sovit någon timme de senaste två nätterna är jag nu grymt trött. När jag vaknade klockan tre i morse och såg mig själv i spegeln stannade jag till ett tag och klurade på hur jag skulle kunna sminka mig för att dölja så mycket som möjligt av boxhandskeblåtirorna under mina blodsprängda rabieskaninögon. Kan jag ens gå till skolan när jag ser ut såhär? tänkte jag. Och då brukar jag sällan bry mig om sådant.

Men jag lyckades sova en timme mellan 5-6 och piggnade till tillräckligt för att ta mig till campus där jag hade heldag. En av mina kurser läser jag tillsammans med ryssar, kineser, japaner, iranier, engelsmän och amerikaner. Idag beslutade sig några kinesiskor för att gå tidigt. När den minska kinesiskan reste sig upp för att klä på sig, skrek en av ryskorna högt och pekade på den stackars kinesiskans rumpa:"What do you have there?", sade hon på sin brutna engelska. Detta fick självklart hela klassen att vakna till och alla riktade vi våra nyfikna blickar mot kinesiskan, som, till vår stora förtjusning, visade sig ha en 40 cm lång toalettpappersbit fasthängandes i byxlinningen. Ryskan, pekandes på papperet, utbrast: "It's just like in one of those American teen movies!" varpå kinesiskan tappert skyndade sig att slita bort toalettpapperet: "I hate when that happens!", fnittrade hon förläget.

Själv spände jag blicken ner i bordet och bet ihop tänderna för att inte skratta högt. Jättesynd om tjejen, men hur lyckas man glömma toaletpapper i byxorna? Och, med tanke på hennes kommentar, är det något hon ofta är med om?

1 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Det var ju snällt av ryskan att upplysa henne om situationen iaf. Nog inte många som skulle det :) Du se till att sova mer, annars kanske det händer dig nästa gång!

9:53 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home