so come on and hurt me

lundi, novembre 14, 2005

The Pros and Cons of Breathing

Antony and the Johnsons spelar i Stockholm ikväll. Varför är inte jag där?

antony
Bild från hemsida.


För övrigt är intressant ett bra ord; utan att egentligen säga något alls säger det en hel del. Särskilt konstigt är det därför inte att ordet är omåttligt populärt vid uppsatsframläggningar och opponeringar.

Alltså väljer jag att beskriva helgen med just det ordet. Intressant.

Mitt under middagen kommer A, som själv har skjutit gåsen enligt uråldriga jägartraditioner, på att vi måste tugga långsamt för att inte råka svälja något hagel som alltså kan finnas kvar i köttet. Därefter tuggade jag varje tugga så noggrant att gammelfarmor skulle ha varit stolt över mig. Ett hagel hittades faktiskt. Fast inte av mig.

Tilläggas bör att gåsen var utsökt! Trevligt trevligt.