so come on and hurt me

mardi, février 28, 2006

En elektronisk komplott

Mobilen har börjat starta om sig själv, mp3spelaren tjuter och stänger av och mitt nät har varit nere sedan igår kväll. Hade jag inte just fått igång mixern, brödrosten och kaffebryggaren skulle jag nysta konspirationsteorier.

Eftersom folk är usla på att lösenordsskydda sina nät kan jag surfa trots att visit är stendött, men då kommer jag inte åt nätdisken där jag har all musik och.. ja. Irritation. Så imorse klockan 9 när Visits kundtjänst vaknade hängde jag på telefonluren. Efter att ha valt kundtjänst/support fick jag vänta i en kvarts ingen-svarar-tut innan en röst välkomnade mig till Visit och berättade att det var samtal före. Sedan fick jag sitta med en dryg halvtimmes tut-tut-tut-ingen-svarar-tjut i örat. Emellanåt avbröts det av ett "tack för att du väntar" eller ett "välkommen till Visit" och alltså, att ha "Välkommen till Visit" som pausmeddelande är idiotiskt; jag hoppade till varje gång och trodde att nu äntligen har jag en levande människa på tråden. Men okej, efter 45 minuters telefonkötortyr började det tuta upptaget så jag kopplades bort och sedan var det bara att börja om.

När jag väl kom fram till kundtjänsttjejen berättade hon att det var (är) ett allmänt störningsfel i stadsnätet. Och om hon inte hade gett mig ett så glatt och trevligt bemötande hade jag upplyst henne om hur urbota korkat det var av dem att inte uppge den informationen under hemsidans "driftstörningar" eller åtminstone i sin "tryck 1 för aktuella driftstörningar"-information. Då hade de undvikit att bli nedringda. Och jag hade sluppit en morgons irritation.