so come on and hurt me

mercredi, août 30, 2006

Frustration.

Varken kaffe eller Perishers hjälper.

Jag vill hoppa sönder alla telefoner. Kasta datorn i golvet. Tappa ner tvn från balkongen. Låsa dörren och spola ner nyckeln i toan. Konstigt nog känner jag mig fångad. Vilse i en återvändsgränd.

Och getingåret vägrar ta slut. Getingarna vill sitta mellan mina händer på tangentbordet. T och W är speciella favoriter. De älskar att jaga mig runt lägenheten (getingarna, inte T & W). De följer med ut på balkongen och försöker bygga bo bakom mina solglasögon. Framstår jag som mer tasty för att jag kryddar tet med honung? Eller smörjer någon in mig i honung om nätterna? Antagligen avsöndrar mina porer ett delikat honungsos.

Posten är störande. Telefonen kväver. Jag vill bara vara. Kan jag inte bara få vara. Till och med kaffekokaren gör mig irriterad. Jag börjar gråta av att läsa om Danielsson och kidnappade Natascha. Paris förhatliga video verkar full av dolda budskap som alla gör mig känslosam och tårögd. Världen konspirerar. När ICA-tjejen ler fånigt vill jag kasta en yxa i ryggen på henne. Varför ler hon nu plötsligt? Vi hatar ju varandra.

Pmsen har talat.

2 Comments:

Anonymous Anonyme said...

japp. precis sådär har jag spenderat mina två lediga dagar. kul. verkligen. kunde lika gärna varit på jobbet och bitit huvudet av kunder istället.

5:29 PM

 
Blogger Sasha said...

Ja, huvudavbitning förgyller alltid tillvaron! Det suger när man har planerat något roligt och så kolliderar allt. Tyvärr blev det för min del nära och kära som kom i kläm, de enda som inte hade vett att hålla sig undan. Sen spenderade jag timmar med att gråta över att löven svajade så vackert i vinden. Jag är verkligen (mer) patetisk när den sidan sätter in.

6:28 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home