so come on and hurt me

jeudi, septembre 14, 2006

Du har TELIA? Ja men då vetu, då kan vi portera ditt abbonemang och så FÅR du den här fräcka telefonen. För 169 kr/månad. Plus 250 kronor.

Påstridiga försäljare är bland det värsta jag vet, så jag drar på mig skitiga jeans, flip-flops och en svart topp med anskrämliga motiv. Snabbt sköljer jag igenom håret och rufsar sedan till det så mycket jag kan. Mp3lurarna pluggar jag in i öronen och ögonen gömmer jag bakom mina mörka solglasögon så jag känner mig som en asocial ökenråtta. I byxfickorna stuvar jag ner nycklar, telefon, kort och mp3spelare sådär så det ser riktigt bylsigt ut. Min spegelbild ser ut att vara ungefär 15. Bra, nu kan de bara inte se mig som en potentiell kund, tänker jag och klappar mig själv belåtet på axeln.

Vad jag glömt är att jag bor i en studentstad. Istället för kostymnissar och chica dräkter är det alltså skitiga jeans och flipflops jag möter på vägen ner mot stan. Och en hel del knallrosa overaller.

Heej,
ropar försäljarkillen och limmar sig fast vid min sida så fort jag slinker in i butiken. Så mycket för asocial ökenråtta. Men han är väldigt trevlig. Kanske anser han att jag måste vaktas så jag inte stoppar ner hela sortimentet i mina redan överfulla byxfickor.

7 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Gick du på det då? Blev det nån tfn den här ggn? :)

11:40 AM

 
Blogger Sasha said...

Indirekt blev det väl det. Fast jag behåller Felia tills Telenor fixat sin täckning i Modemland.

12:22 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Indirekt? Nu blev jag nyfiken på att höra det där B:et :)
Eller ska du lämna mig i förvirringens och nyfikenhetens land igen?

2:15 PM

 
Anonymous Anonyme said...

hon har ju satt förvirringen i system. Säkert bara ett sätt för henne att ge oss en bild av hur hon själv upplever det? :)

2:23 PM

 
Blogger Ludde said...

Haha. Förvirringen är satt i system! I love.

2:42 PM

 
Blogger Sasha said...

Liksom jag får ni bida er tid. Det kommer mera.

2:57 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Jag tror att hon i själva verket har fullständig kontroll och bara leker med oss. Njuter av att se oss gå runt och förvirrat räkna fågelfrön i väntan på det där magiska B:et. :)

3:37 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home