so come on and hurt me

samedi, novembre 25, 2006

Jag vet du kände likadant.


Lönehelg har tidigare varit ett koncept jag inte varit så bevandrad i. Mest har jag tyckt att lönehelgen medfört besvär i form av skrikande ungar som sladdar runt kring mina fötter på IKEA och Willys. Lönehelg = bäst att hålla sig undan affärerna. Så.

Well, no more. Lönen har knappt landat på kontot förrän jag köpt på mig både jeans och tröjor. På JC får jag en DVD som tack för att jag varit så slösaktig och tjejen bakom disken synar mig närmare. Familjekomedi, drama eller action? frågar hon. Action vill jag ha, säger jag och sliter åt mig ett ex av Paul Walkers Running Scared. Jag medger att det var hans namn på omslaget som fick mig att bestämma mig. Hellre Paul Walker än Steve Martin. Faktiskt. Paul kan åtminstone vara trevlig att se på. Detsamma kan inte sägas om Steve.

Nåväl. Vid halv ett befann jag mig på systemet och försökte förtvivlat få tag i R (som visade sig ligga och sova?) som ska göra mig sällskap hem till studiekamrat L ikväll. Istället för vin tänkte jag köpa på mig och ge bort lite kanongod Lucia Chokladglögg. Men mina planer gick om stöpet när det visar sig att Lucian är slutsåld i hela Östergötland. Che blir besatt (till hans försvar kan tilläggas att den faktiskt är väldigt drickbar) och sätter sig att surfa runt på systemets hemsida när vi kommer hem. I Edsbyn finns det 32 flaskor, det är inte jättelångt från dina föräldrar va, Sasha? säger han och tittar bedjande på mig. Inte jättjätteelångt, säger jag skeptiskt och undviker sedan ämnet. Aha, sju ex finns i Göteborg*!, skriker han sen triumferande och kastar sig på telefonen för att ringa sin göteborgssyster. Fem minuter senare har han bokat upp alla sju exen i systerns makes namn. Bäst att passa på, säger han och strålar. Själv nöjde jag mig med Blossas romspetsade glögg. Den är inte lika god som den vanliga saftglöggen, men roligare att ha till fest.

* Det fanns faktiskt fler än sju ex i Götet. Men systemet som var lättast för systern att ta sig till hade sju st kvar.

5 Comments:

Anonymous Anonyme said...

chokladglögg?! hmm. jag nöjer mig med saturnus saftglögg, en glögg som blir svårare och svårare att hitta...

3:49 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Det var väl snarare så att du ringde på min mobil som var inställd på ljudlöst i sann jobb-mötes-anda :)

Chokladglögg, kan det verkligen vara nåt det?

3:50 PM

 
Anonymous Anonyme said...

hade glöggafton på jobbet igår. Dock tog allt slut innan jag hann få, så fick ta lättglögg och blanda det med Läckö Slottsaquavit. Tro det eller ej men i uppvärmt tillstånd var det riktigt gott!

7:01 PM

 
Blogger Sasha said...

Alla borde prova Lucias chokladglögg! Tänk halvstark glögg med en svag underton av choklad. Klockrent! Annars är verkligen saftglöggarna godast. I give you that. Saturnus saftglögg vet jag däremot inte om jag smakat? Säljs inte i vanliga affärer alltså?

10:22 AM

 
Anonymous Anonyme said...

jooo det brukade den göra, den hade en tomte på flaskan förr men ser annorlunda ut nu. (vet inte hur för jag fick enn flaska från förra året från mamma)
fast jag har druckit herrljungas med lite extra glöggkryddor på senaste tid och det är verkligen inte fy skam, nästan godare faktiskt...

1:10 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home