so come on and hurt me

dimanche, janvier 28, 2007

Love Me or Hate Me

Söndagsmusik.



Utmattad. Temat på helgens soff-inflyttningsfest som senare blev dubbel födelsedagsfest, var Latino- kurdinspirerat, ett så kallat Latinokurdparty. Jag har alltså lagat patacones, serverat Ceviche, mumsat Japerach och grimascherat illa till den sura Tershiatsalladen. Jag har ätit så otroligt mycket god Ecuatoriansk och Iransk mat att magen står i fyra hörn och jag gått upp minst två byxstorlekar. Förutom Cevichen var nog Empanadasen, yuckan och Nan-brödet godast. Mums! Jag har förälskat mig i latino-musik, övat på min spanska och dansat magdans. Nu är jag så otroligt utmattad att jag legat ihopkrupen under varm filt i soffan hela dagen.

Men skoj var det. Jag skulle lätt kunna förälska mig i latino-kulturen. Om det inte vore för min redan inbitna francofili förstås.

1 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Or let me be lonely.

12:43 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home