so come on and hurt me

mercredi, novembre 16, 2005

Erase and Rewind II

Oops. Jag deletade visst precis mitt inlägg. Duktigt. Bara att börja om från början, börja om på nytt. Försök 2: Nu i kortare tappning. Försök 3: Nu med rätt datum. Fågelinfluensan kanske har nått bloggosfären?

Foxy skickar mig en Antonylåt jag inte har och jag blir glad så glad. Tack! Ännu lite glädje att lassas på glädjeberget. Idag har jag föreläst om The Scarlet Letter och adultery i puritan New England och analyserat sönder The Lady of Shalott, hon som paddlar kanot här ovan. Jag börjar tröttna på att analysera saker. Nu vill jag skapa. Herm och jag bröt ihop av trötthetsskratt när vi skapade dialoger för konversationsanalyser. Scenariot var en dialog med en kassör(ska) vilket fick mina trötta hjärnceller att ställa sig upp och applådera i bänkraden och sedan tog vi varandra i hand hjärncellerna och jag och så dansade vi runt i glädjerus resten av eftermiddagen. Jag har många dialoger med kassörskor på lager. De flesta ilskna. Och ilska är gödsel för min kreativitet.