so come on and hurt me

mardi, avril 11, 2006

Ett slick sen' är du fast

Grattis Linköping!

Äntligen har det hänt. Bosses glassbar firar påsken med att slå upp sina portar för vallfärdande glassälskare. Jä! Idag var visst alla påsklovsbarn sugna på Bosseglass och den superlånga kön sträckte sig nästan över till andra sidan gatan. Vill man inviga glassäsongen med en äkta Bosse får man alltså vackert bida sin tid. Men så är också Bosseglassen, särskilt kaffedrinken, riktigt sådär ont-i-magen-god. Jag förstår varför den har blivit så populär.

Bosses glassbar

Ost-, mjölk- och mazarinfrukost imorgon för att tömma kylskåpet. Mishaslick i öronen framåt kvällen. Sedan sova på hård soffa som omväxling till madrassen på köksgolvet där jag sovit de senaste två veckorna. Hädanefter ska jag sluta käfta emot när någon nämner mitt namn och bohemisk i samma mening. Inte ens jag förstår ju mig själv.